Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2026-2028 dönemi için hazırlanan Yatırım Programı’na dair kritik açıklamalarda bulundu.
Bakan Uraloğlu, ülkenin ulaşım altyapısını güçlendirecek ve lojistik kapasitesini artıracak kapsamlı projelerin yolda olduğunu belirtti.
Bu yeni yatırım hamlesi, karayolu, demiryolu, denizyolu ve havacılık gibi tüm ulaşım modlarını kapsayarak Türkiye’yi bölgesel bir lojistik üs haline getirmeyi amaçlıyor.
Demiryolunda can pazarı son buluyor! TCDD’den ileri teknoloji hamlesi
DEMİRYOLU SEKTÖRÜNDE ÖNCELİKLİ PROJELER NELER?
Rayhaber’de yer alan habere göre, demiryolu ağının geliştirilmesi, yeni dönemin en önemli odak noktalarından biri olacak.
Bakan Uraloğlu, mevcut projeler olan Mersin-Gaziantep, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Osmaneli ve Halkalı-Kapıkule hatlarına ek olarak, hat kapasitesini ve verimliliğini artırmaya yönelik yatırımların hız kesmeden süreceğini açıkladı.
Özellikle ikinci hat yapımları, sinyalizasyon ve elektrifikasyon çalışmalarına öncelik verileceği vurgulandı.
Ayrıca, demiryolu araçlarının yerli üretimi ve sanayi bölgelerine bağlantı sağlayacak iltisak hatları da yatırım planı içinde yer alıyor.
Gözler bu demiryolu hattının açılışında! Depremin en çok zarar verdiği bölgede ekonomiyi canlandıracak
DENİZ VE HAVA YOLU YATIRIMLARI HIZ KESMİYOR
Denizyolu taşımacılığında Türkiye’nin ‘mavi vatan’daki konumunu pekiştirmek hedefleniyor.
Bu kapsamda, Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı ve Rize İyidere Lojistik Limanı gibi stratejik projeler öncelikli hale getirildi.
Limanlardaki operasyonel süreçlerin ve bürokrasinin sadeleştirilmesi de diğer önemli hedefler arasında yer alıyor.
Havacılık sektöründe ise mevcut havalimanlarının güvenliğini artırmak amacıyla pist, apron ve taksi yolu bakımları ile hava seyrüsefer emniyetini güçlendirecek projelere ağırlık verilecek.
Cep yakan biletlere son! TCDD’den herkese indirimli seyahat imkanı
KARAYOLLARI VE KENT İÇİ ULAŞIMDA DÖNÜŞÜM
Karayolu ağında ise trafik sıkışıklıklarını gidermeye yönelik yatırımlar öne çıkıyor.
Trafik güvenliğini artırıcı projelerle birlikte, ortalama günlük ağır taşıt trafiği 1000’in üzerinde olan güzergahlarda bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları yapılacak.
Kent içi ulaşım çözümleri de planlamanın bir parçası.
Büyük şehirlerdeki trafik sorununu hafifletmek için otobüs ve metrobüs gibi toplu taşıma sistemlerine öncelik verilecek.
Bu sistemlerin yetersiz kaldığı yoğun güzergahlarda ise raylı sistem çözümleri devreye alınacak.
Raylı sistem projeleri, yolcu talebi ve yoğunluğu gibi kriterlere göre belirlenecek.
Türkiye ile Bulgaristan, yeni YHT tren hattıyla birleşiyor! AB finansmanıyla inşa edilecek
TÜRKİYE, LOJİSTİK ÜSSÜ OLMA YOLUNDA
Türkiye’nin lojistikteki etkinliğini artırmak amacıyla yeni lojistik merkezler kurulması ve mevcut merkezlerin standartlarının yükseltilmesi hedefleniyor.
Çukurova, Batı Karadeniz ve Marmara bölgeleri bu planlamanın merkezinde yer alıyor.
Yüksek yük talebi olan demiryolu koridorları üzerinde yeni yük ve lojistik merkezleri oluşturulacak.
Ulaştırma türlerini entegre eden kombine taşımacılık uygulamaları da geliştirilerek lojistik maliyetleri ve işlem süreleri düşürülecek.