ANKARA – Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, öğretmen atama ve göreve başlama süreçlerindeki uzun süreli gecikmelere sert tepki gösterdi. Yayımladığı açıklamada, 2024 KPSS mülakat sonuçları 29 Ağustos’ta açıklanmasına rağmen, on binlerce öğretmen adayının hâlâ görevine başlayamadığına dikkat çeken Geylan, Türkiye genelinde 80 bin civarında ücretli öğretmenle eğitim hizmeti verilmesini kabul edilemez bulduğunu belirtti.
“Atanamama Problemi” Derinleşiyor: 2027 İhtimali Kaygı Veriyor
Genel Başkan Geylan, öğretmen atama sürecinde yaşanan belirsizliğin derinleştiğini vurguladı. Sadece 2024 KPSS ile atama bekleyenlerin değil, 13 Temmuz’da yapılan Adaylık Geçiş Sınavı (AGS)’nda başarılı olan ve Milli Eğitim Akademisi’nde eğitime alınacak 10 bin öğretmen adayının da belirsiz bekleyişinin sürdüğünü ifade etti.
Geylan’ın açıklamasına göre, AGS’de başarılı olan bu adayların, Akademi eğitimini tamamladıktan sonra en iyi ihtimalle en erken 2027 yılının ikinci yarısında görevlerine başlayabilecek olması, eğitim sistemindeki öğretmen açığı ve kadro probleminin boyutunu gözler önüne seriyor. Geylan, “Hali hazırda bir ‘Öğretmen atayamama problemi’ ile karşı karşıyayız. Eğitimin taşıyıcı kolonu öğretmendir, öğretmen ihtiyacı ivedilikle karşılanmalıdır” diyerek yetkililere acil çağrıda bulundu.
Türk Eğitim-Sen’den Üç Maddelik Çözüm Talebi
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, öğretmen adaylarının yaşadığı çilenin sona ermesi ve eğitim hizmetinin kalitesinin artırılması için üç temel talepte bulundu:
-
Gasp Edilen Hakların İadesi: 2023 KPSS sonuçlarına göre ilk 20 bine giren, ancak mülakatlarda haksızlığa uğrayarak hakları gasp edilen tüm meslektaşlarının haklarının ivedilikle iade edilmesi gerekmektedir.
-
İlave Atama Hakkı: 2024 KPSS’de yüksek puan almış olmasına rağmen, kısıtlı kontenjanlar nedeniyle ataması yapılmamış öğretmenler için acilen ilave atama hakkı verilmelidir.
-
AGS Başarılıları Hemen Göreve: Temmuz AGS’de başarılı olan öğretmen adayları BİR AN ÖNCE eğitimlerini tamamlayıp öğrencileriyle buluşturulmalıdır. Geylan, Milli Eğitim Akademisi’nin öğretmen yetiştirme sürecinin bir aşaması olmadığını, bu sürecin kısaltılması gerektiğini belirtti.
Akademi Eğitimi Kısaltılmalı, Atamalar Yazın Bitmeli
Gelecek süreçlere yönelik de çözüm önerileri sunan Geylan, atama takviminin tamamen değiştirilmesini istedi: “Aday öğretmenlerimizin akademi eğitimi kısaltılmalıdır. Yaz dönemi başında öğretmen atama süreci başlatılmalı, öğretmen adayları yaz döneminde iki aylık adaylık eğitiminin akabinde 1 Eylül itibariyle görevlerine başlatılmalıdır.“
Geylan, mevcut gecikmeler ve 80 bin ücretli öğretmen istihdamı sürerken, binlerce genç öğretmenin belirsizliğe mahkûm edilmesinin eğitime yapılan en büyük haksızlık olduğunu dile getirdi.
