Reklam İstihbarat Kurulu’nun 12 Kasım’da yaptığı toplantıda, tüketicileri yanıltan, aldatıcı bilgilerle sorunlara neden olan reklam ve haksız ticari faaliyetler gözden geçirildi.
Bu oturumda, 164 dosyadan 151’i yasalara aykırı bulundu. Alışveriş seçimlerini önemli ölçüde etkileyen reklam ve ticari uygulamalar ile ilgili olarak, durdurma cezası ile birlikte toplamda 19 milyon 616 bin 776 lira idari para cezası kesilmesine hükmedildi.
Ayrıca, eksik bilgi sebebiyle müdahale gerektiren 2 dosya için tedbiren durdurma ve 29 dosya için erişimin engellenmesi kararları alındı.
11 ayda yaklaşık 224 milyon lira idari para cezası uygulandı
2024 yılının ilk 11 ayında Kurul, toplamda 1704 dosya hakkında inceleme yaparken, yanıltıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilen 1509 dosya için durdurma cezası ve toplam 223 milyon 939 bin 186 lira idari para cezası ile erişim engeli kararı verilmiştir.
Reklam İstihbarat Kurulu tarafından indirimli satışlarla ilgili pek çok reklam ve ticari uygulama için inceleme başlatıldı. İncelemeleri tamamlanan 14 dosyadan 12’si kanuna aykırı bulundu.
Kurul’dan tüketicilere uyarı
Kasım indirimlerinin devam ettiği göz önünde bulundurularak, tüketicilere uyarılar yapıldı:
“Tüketicilerin; alışveriş öncesinde ihtiyaçlarını net bir şekilde belirlemeleri, satıcı veya sağlayıcı hakkında ön araştırma yapmaları, satın almayı düşündükleri ürün veya hizmetin benzerlerine göre fiyatlarını kontrol etmeleri, indirimlerin miktarına ve oranlarına dikkat etmeleri, internet adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını doğrulamaları, sosyal medya kanalları üzerinden yönlendirilen sayfalara karşı temkinli olmaları, internet sitelerinde SSL sertifikası ve 3D güvenlik gibi koruma önlemleri olup olmadığını kontrol etmeleri, ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken bilgilere detaylı olarak göz atmaları son derece önemlidir.”