Kazada otobüs şoförü Çetin Karayel’in şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymaması nedeniyle "asli kusurlu" olduğu belirlendi.
Rapora göre, kazanın ana nedeni şoförün trafikte yüksek özen yükümlülüğünü ihlal etmesi ve yol boyunca şerit takip kurallarına riayet etmemesiydi. Yapılan incelemelerde, takograf ve kamera kayıtları incelenerek, şoförün "24 saat süresince bir sürücünün en fazla 9 saat sürüş yapabileceği" kuralına uymadığı tespit edildi. Uzun yolculuklarda üç sürücüyle yolculuk yapılması gerektiği belirtilirken, bu kurala da uyulmadığı görüldü.
Kazanın gerçekleştiği anda otobüsün yalpaladığı, arkadaki araçların selektörle şoförü uyarmaya çalıştığı, yolcuların da şoförün uyuduğunu beyan ettikleri aktarıldı. Raporda ayrıca, aracın kontrolünün kaybedilmesi sonucu şeritten çıktığı, orta refüje düştüğü ve ardından Olukpınar Köprüsü’nün beton kolonuna çarptığı belirtildi. Bu durum, şoförün fren sistemini kullanamadan kazanın gerçekleşmesine yol açtı.
Kaynak:Haber Merkezi