Meta, Whatsapp, Instagram ve Messenger gibi popüler platformlarında çığır açacak bir özellik üzerinde çalışıyor: Kullanıcılarla daha önce yaptıkları konuşmalara dayanarak proaktif bir şekilde mesaj gönderebilen yapay zeka botları. (Bot: Sanal robot)
Bu yenilik, teknik bilgi gerektirmeyen AI Studio platformu aracılığıyla oluşturulan ve özelleştirilebilen yapay zeka karakterlerini içeriyor.
Meta’nın amacı, bu botları birer dijital asistan gibi konumlandırmak ve kullanıcıların ilgi alanlarına göre kişisel bir deneyim sunmalarını sağlamak.
Twitch, botları engelledi, yayıncıların izlenmeleri dibe vurdu!
PROJE OMNİ VE YENİDEN ETKİLEŞİM HEDEFLERİ
Webrazzi’de yer alan habere göre, bu proaktif mesajlaşma fonksiyonunun temelinde, Alignerr adlı veri etiketleme firmasının ‘Project Omni’ adı altında yürüttüğü özel bir eğitim çalışması yatıyor.
Sızdırılan yönergelere göre, projenin en büyük hedefi; kullanıcılara değer sunmak, yeniden etkileşim oranlarını artırmak ve kullanıcı bağlılığını pekiştirmek.
Bu, botların yalnızca pasif bir şekilde yanıt vermekle kalmayıp, aynı zamanda kullanıcıları tekrar platforma çekmek için aktif rol oynamasını amaçlıyor.
Instagram’ın yeni özelliği 37 başsavcıyı ayağa kaldırdı! İşte tüm detaylar…
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DİJİTAL UZANTILAR
Meta, AI Studio’da geliştirilen bu botları, kullanıcının dijital bir uzantısı gibi tasarlıyor.
Şirketin yönergeleri, botların ‘olumlu, kişisel ve yeniden bağ kurmaya yönelik’ mesajlar göndermesi gerektiğini belirtiyor.
Örneğin, sinema meraklısı bir yapay zeka karakteri olan The Maestro of Movie Magic, bir kullanıcıya “Umarım günün uyumlu geçiyordur! Yeni bir film müziği ya da besteci keşfettin mi? Belki de bir sonraki film gecen için öneri istersin?” gibi kişisel ve ilgi alanına yönelik bir mesaj gönderebiliyor.
Dijital emlak balonu patladı: Metaverse arsalar buhar oldu! Binlerce kişi dolandırıldı
MESAJLAŞMA KURALLARI VE SINIRLAMALAR
Bu botların gelişigüzel mesaj göndermesinin önüne geçmek için Meta, belirli kurallar koymuş durumda.
Bir bot, ancak kullanıcı ilk mesajı attıysa ve 14 gün içinde en az beş mesaj göndermişse proaktif olarak yeniden iletişime geçebiliyor.
Eğer ilk takip mesajına bir yanıt gelmezse, bot başka bir mesaj göndermiyor.
Ayrıca, botların yanıtları, önceki konuşmanın içeriği ve botun kişiliğiyle uyumlu olmak zorunda.
Hassas veya tartışmalı konulara yalnızca kullanıcı bu konuları açtığında değinilmesi de dikkat çeken diğer kurallar arasında yer alıyor.
Instagram ve Facebook’ta 10 milyondan fazla hesap ‘yanlışlıkla’ silindi! Meta’nın yapay zekası masum kullanıcıları da vurdu
GÜVENLİK VE GİZLİLİK ENDİŞELERİ
Her ne kadar Meta, bu yapay zeka botlarının daha anlamlı diyaloglar sunmayı amaçladığını belirtse de, bu özellikler, Character.AI ve Replika gibi benzer girişimlerle aynı kulvarda ilerliyor.
Özellikle Character.AI’ın bir botun 14 yaşındaki bir çocuğun intiharıyla ilişkilendirilmesi sonucu bir dava ile karşı karşıya kalması, güvenlik endişelerini artırıyor.
Meta, bu risklere karşı temkinli bir duruş sergiliyor.
Şirket, yapay zekanın yanıtlarının ‘yanıltıcı veya uygunsuz’ olabileceği konusunda kullanıcıları uyarıyor ve botların profesyonel danışmanlık hizmeti sunmadığını açıkça belirtiyor.
Hukuk, finans, sağlık gibi konularda botlara güvenilmemesi gerektiği vurgulanıyor.
Yaş sınırlamaları konusunda ise, bazı bölgesel yasal düzenlemeler olmasına rağmen, Meta’nın platformlarında henüz global bir yaş kısıtlaması bulunmuyor.
Whatsapp’ta artık ‘Durum’ları değil, reklamları izleyeceğiz! Beklenen oldu, reklam gösterimi başladı
META’NIN YENİ GELİR KAYNAĞI OLARAK YAPAY ZEKA
Meta’nın bu proaktif bot girişiminin ardında sadece kullanıcı deneyimini artırma amacı yatmıyor.
Şirket, yapay zeka ürünlerinden bu yıl 2-3 milyar dolar arasında bir gelir bekliyor ve bu rakamın 2035’e kadar 1,4 trilyon dolara ulaşabileceği tahmin ediliyor.
Bu gelir akışının büyük bir kısmı, Meta’nın Llama açık kaynak modellerini kullanan şirketlerle yapılan gelir paylaşımı anlaşmalarından gelecek.
Ek olarak, yapay zeka asistanları üzerinden reklam gösterimi ve abonelik modeli planları da Meta’nın gelecek stratejileri arasında yer alıyor.
