ABD’li yazılım ve donanım şirkti Meta’nın bünyesindeki sosyal paylaşım sitesi Instagram, aylık aktif kullanıcı sayısında 3 milyar sınırını aştı.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg, Facebook’un 2025 Ocak ayında ve Whatsapp’ın da nisan ayında 3 milyar kullanıcıya ulaştığını anımsatarak, şirketin başarısını teyit etti.
BÜYÜMEDE REELS VE ÖZEL MESAJLARIN (DM) ROLÜ BÜYÜK
Instagram’ın son yıllardaki bu devasa büyümesinin ardındaki en kritik itici güçler, Reels adı verilen kısa video formatları ve platform içi özel mesajlaşma (DM) özellikleri oldu.
Kullanıcı davranışlarını inceleyen Meta yönetimi, kullanıcıların bu alanlara olan ilgisinin artışıyla birlikte, artık bu iki temel unsur üzerine yoğunlaşan daha fazla yenilik ve iyileştirme yapmaya odaklanıyor.
THREADS VERİLERİ AÇIKLANMADI
Instagram’ın ulaştığı aylık 3 milyar aktif kullanıcı sayısının, 2023 Temmuz ayında piyasaya sürülen ve Meta’nın X platformuna rakip olarak konumlandırdığı Threads uygulamasının verilerini içerip içermediği ise şirket tarafından netleştirilmedi.
Instagram Başkanı Adam Mosseri, platformun ana sayfa gezinme çubuğunda DM ve Reels özelliklerinin erişilebilirliğini artırmaya yönelik adımlar atılacağını duyurdu.
ALGORİTMA GÜNCELLEMESİYLE KULLANICI KONTROLÜ ARTACAK
Platform, aynı zamanda kullanıcıların akışlarında hangi içerikleri daha sık veya daha az görmek istediklerine daha fazla müdahale edebilmesini sağlayacak önemli bir algoritma güncellemesi üzerinde çalışıyor.
Bu yenilik sayesinde kullanıcılar, belirli konu başlıklarının akışta görünme sıklığını kendi tercihlerine göre ayarlama imkanına sahip olacak.
Instagram’ın gizlice test ettiği Reels yeniliği nihayet görüldü!
REELS İÇİN KÜRESEL TESTLER BAŞLIYOR
Meta, Reels odaklı stratejisini bir adım öteye taşıyarak ilk aşamada Hindistan ve Güney Kore’de test süreçleri başlatmayı planlıyor.
Bu testler kapsamında, uygulamanın açılış ekranı kullanıcıları doğrudan Reels kısa videolarına yönlendirecek şekilde tasarlanacak.
